Toeristje spelen... - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Etienne Janssen - WaarBenJij.nu Toeristje spelen... - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Etienne Janssen - WaarBenJij.nu

Toeristje spelen...

Door: Etienne

Blijf op de hoogte en volg Etienne

08 September 2010 | IJsland, Reykjavik

Gott kvöld!

Zo, na een week radiostilte nu meteen nog een verslag achter het eerste aan, heb hier met die twee extra uurtjes tijdsverschil toch tijd genoeg. Ik was achtergebleven bij het ophemelen van ons enorme appartement (maar het is ook écht groot), dus nu verder. Na onze eerste nacht in ons paleisje zijn Malou en ik Reykjavik gaan verkennen. Gelukkig hadden we na een minuut of 5 lopen al een VVV gevonden, waar we toen zo ongeveer elke beschikbare folder hebben meegenomen om dagtripjes te bekijken, en 3 verschillende kaarten van Reykjavik om ons een beetje te oriënteren. Was op zich ook wel nodig, de helft van de straatnamen is namelijk niet uit te spreken, en lezen gaat ook niet al te makkelijk…klere-runen. (Ja, die hebben ze echt nog.) Maar goed, eenmaal met kaart hebben we er een lekker toeristisch dagje van gemaakt. We zijn langs de Hallgrimskirkja gelopen, (van buiten erg indrukwekkend, van binnen heel kaal, saaie Lutheranen hier) Laugavegur opgegaan (de grote winkelstraat, met als minpunt dat bijna alle winkels óf duur, óf toeristisch zijn, of beide, maar met als pluspunt dat de straat bij extreme kou verwarmd kan worden om bevriezing te voorkomen), hebben een fotoshoot gehouden bij Sólfar (een soort roestvrij stalen frame van een Vikingschip, beter omschrijven gaat niet lukken, zie foto’s), en zijn uiteindelijk maar geëindigd in een van de 16 (give or take a few) Reykjavikse verwarmde zwembaden, waar we lekker gedobberd hebben in een hot tub van 42°C (jep, co-schappen zijn inderdaad net zo zwaar als iedereen zegt). Nadat we van onze welverdiende nachtrust aan het genieten waren, werden we eerst nog ‘gestoord’ door Jeske die met vliegveld, bus en taxi uiteindelijk bij onze voordeur was aanbeland. Na lekker bijgepraat te hebben, zijn we uiteindelijk toch maar rond 3:00 gaan slapen, om de dag erna Reykjavik aan Jeske te introduceren (of vice versa, whatever). Nadat we zaterdag een gat in de dag geslapen hadden, zijn we uiteindelijk maar gaan wandelen door Reykjavik. Helaas voor Jeske was dit de eerste écht regenachtige dag, dus dit viel een beetje tegen...Uiteindelijk zijn we lekker in ons appartement op de bank geploft met Grey’s Anatomy op tv. Qua voorbereidend werk op alle ziekenhuisperikelen zit het dus ook wel prima…

Bless!

• 09 September 2010 - 06:46

Loes Broeren:

Hehe... Ja co-schappen zijn zeer zeker erg zwaar! Tsssss... Maar je hebt het iig goed naar je zin! Ijsland klinkt leuk! Geniet ervan! Xxx

• 10 September 2010 - 16:28

Ruth Kaufmann:

Hey lieve echtgenoot van me,

Coschappen zijn inderdaad superzwaar! :p Ik lijd hier ook dagelijks... ;) Hopelijk ga je het minder zwaar hebben dan ik. Ik ga nog twee dagen gyn doen en dan is het klaar! :D
    Heel veel plezier met je coschap en geniet van je tijd in het Emergency department. Al durf ik wel te beweren dat je Emergency medicine beter in Zuid-Afrika kunt doen... ;) Hoger trauma-gehalte! :p

Liefs!

P.S. Chest drains plaatsen is cool! :p

• 04 Oktober 2010 - 09:48

Aouks' Tante:

En al Noorderlicht gezien? Opletten op een heldere nacht, is mega- indrukwekkend. Meeste kans natuurlijk buiten de stad.

Zal wat tips verzamelen voor jullie.

Geniet van het mooie land!