Gódan daginn! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Etienne Janssen - WaarBenJij.nu Gódan daginn! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Etienne Janssen - WaarBenJij.nu

Gódan daginn!

Door: Etienne

Blijf op de hoogte en volg Etienne

07 September 2010 | IJsland, Reykjavik

Hallo iedereen!

Inmiddels ben ik al ongeveer 5 dagen in IJsland, maar door 'onvoorziene omstandigheden' (een stroomstoring bij het telefoon/internetbedrijf, erg Ziggo-achtig), kan ik nu pas een reisverslagje plaatsen. Maar goed, hier gaan we. Na een gezellige rit naar Keulen zijn we (Malou & ik) door haar papa en vriend netjes op het vliegveld gedropt....waarna de pret begon. Allereerst kreeg Malou bij de douane een van de grondigste controles ooit, wat te maken had met iets te veel ijzer in haar bergschoenen, waardoor de metaaldetector helemaal paranoïde werd. Vervolgens werd ik 'vriendelijk' verzocht mijn tas open te maken, waar een ooglampje, een stethoscoop en (so far, so good…) een reflexhamer in zaten. Op zich niks mis mee, maar als je het rubber van zo'n hamer weghaalt (wat zo'n röntgenapparaat dus doet op een schermpje), lijkt zo'n ding blijkbaar op 'eine Mini-Axt'. (Jep, da’s Duits voor ‘mini-bijl.) (Typisch Duits natuurlijk om te denken dat als je naar het buitenland gaat, meteen materiaal meeneemt om het desbetreffende land te veroveren.) Als laatste zijn kwamen Malou en ik er pas in het vliegtuig achter dat er blijkbaar toch twéé uur tijdsverschil met IJsland is, en geen één. (Toen het vliegtuig na een halfuur 'te lang' vliegen maar niet ging dalen, ging er bij ons een lampje branden.) Maar goed, uiteindelijk zijn we veilig geland, waarna we de FlyBus (wat helaas geen vliegende bus was) naar Reykjavik konden nemen. Hier aangekomen werden we opgepikt door Stina, onze knuffel-IJslandse. Mooi beeld trouwens: Stina kwam op ons afgelopen in een korte broek, shirtje en All-Stars (om 1:30), waarop ze ons ook nog (in de regen) wist te vertellen dat het weer opmerkelijk goed was voor de tijd van het jaar. Fijn om te horen als je daar staat in je regenjas en het langzaam toch wel koud begint te krijgen. Nadat we onze spullen in haar auto hadden gepropt, kwamen we eindelijk aan in ons appartement, na Stina het tweede grote pluspunt van IJsland. Het is namelijk Gróót. Bovendien ligt het op 10 minuten lopen van het centrum, dus wat dat betreft zit het al helemaal goed hier! Er komt zonder twijfel nog een verslagje aan over onze eerste dagen hier, maar nu gaan we eerst genieten van een van de vele verwarmde zwembaden van Reykjavik. Kortom: IJsland is vet!

Bless (tot ziens), Etienne!

• 07 September 2010 - 18:04

Malou Engelhard :

jup, Ijsland rules inderdaad!

• 08 September 2010 - 08:24

Rianne:

Hee neefje,

haha, jij als viking met bijl onderweg! Klinkt goed, ben benieuwd hoe je eerste co-schap dagen gaan zijn! Ik zal ondertussen zorgen voor Schimmert!

Kus Rianne

• 08 September 2010 - 18:08

Papa:

die korte broek..

spreekt me wel aan

bises

• 10 September 2010 - 16:23

Ruth Kaufmann:

Jij bent echt erg! :p Ik had je volgens mij nog gewaarschuwd voor de grap van de reflexhamer in de handbagage. Ik had precies hetzelfde probleem...
    Geniet ervan daar! Ek is baie jaloers! Kus

• 11 September 2010 - 19:15

Pros:

Jooo, dat appartement laat Trimar verbleken!!